دوره آموزشی تشکیلاتی ندای جهاد

دوره‌ی آموزشی تشکیلاتی “ندای جهاد” برگزار گردید

گزارشی از دوره‌ی آموزشی تشکیلاتی منطقه محور ندای جهاد انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل جنوب کشور؛

اردوی منطقه محور ندای جهاد با میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز و با حضور انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، علوم پزشکی یاسوج و دولتی یاسوج با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با حضور حدود ۵۰ نفر از اعضای فعال این دفاتر با شعار «خودسازی، جامعه پردازی، تمدن سازی» از تاریخ ۲۱ بهمن ماه به مدت سه روز در دانشگاه شیراز برگزار گردید.

از جمله برنامه‌های اجرا شده در این اردو سه روزه، زیارت حرم مطهر احمدبن موسی شاه چراغ(ع)، کارگاه تشکیلاتی، کارگاه اعتقادی، جریان‌شناسی سیاسی، گفتمان انتخابات، کارگاه چیستی و چرایی آزاداندیشی کارگاه مهارت مطالعه و مدیریت زمان می‌باشد.
آیت الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس و نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان شاهچراغ، مهمان برنامه‌ی افتتاحیه ندای جهاد بودند وی با بررسی بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید بر گفتمان سازی دولت جوان انقلابی و نقش جوانان در پیروزی انقلاب و بقای انقلاب از دانشجویان خواست تا مانع تحریف مکتب انقلاب شوند.
جناب سرهنگ ایزدی معاون آموزشی نیروی انتظامی استان فارس هم که مهمان افتتاحیه‌ این اردو بود آسیب ها و فرصت های فضای مجازی را خاطر نشان کرد و در ادامه به بررسی گام دوم انقلاب پرداخت.
از دیگر مهمان های اردو دکتر سید محمد علوی‌تبار بود که در سه کارگاه به چرایی و ضرورت تشکیلات و همچنین کارگاه مدیریت زمان پرداخت و همچنین حجت الاسلام علیشاهی در کارگاه اعتقادی به مکتب انتظار و تربیت دینی پرداخت.
ویژه برنامه‌ی شفافیت در مسیر عدالت با حضور روح الله نجابت نمایده‌ی مردم شیراز در خانه‌ی ملت با جوی صمیمی به شیوه‌ی پرسش و پاسخ برگزار شد.
کارگاه چیستی و چرایی آزاداندیشی با حضور محمد طاهری از ادوار کمیته‌ی آزاداندیشی اتحادیه و کارگاه مهارت مطالعه با حضور سجاد ایام با استقبال خوب شرکت کنندگان برگزار شد و در ادامه آصف سعادت گفتمان انتخابات را تشریح کرد و جریان ‌شناسی سیاسی تحت عنوان گفتنی های انتخابات توسط سید صدرالله رجایی نسب به اجرا درآمد.
دکتر ابراهیم عزیزی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مهمان ویژه برنامه‌ی اردوی ندای جهاد بود، در این گفتگوی صمیمی وی به نکاتی در رابطه با گام دوم انقلاب، رسالت جمهوری اسلامی، تمدن سازی و برخی از ویژگی‌های جوان انقلابی اشاره کرد، گفتگو بصورت مطالبه‌ای و پرسش و پاسخ ادامه پیدا کرد.
ز برنامه های جانبی این اردو می‌توان به نمایشگاه کتاب، توزیع نشریه اندیشه ورزی برهان، بازدید از باغ ارم ، زیارت شهید گمنام دانشگاه شیراز، پخش فیلم و مستند و جلسات شورای عمومی دفاتر، گعده‌های شبانه و… اشاره کرد.
ویژه برنامه‌ی گرامی‌داشت شهدا با حضور همسر شهید دادالله شیبانی و مادر شهید سید جواد سجادی از شهدای تیپ فاطمیون به همراه تجلیل از این بانوان زینبی اجرایی شد.

حجت الاسلام رستمی، ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در برنامه‌ی اختتامیه در بین این دغدغه‌مندان انقلابی قرار گرفت، این جلسه با پرسش و پاسخ جوی مطالبه گونه به خود گرفت و در پایان با تجلیل از شرکت کنندگان پرونده‌ی اردوی ندای جهاد منطقه‌ی ۶ نیز بسته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *