از دانشجو نباید استفاده دکوری شود.

در جلسه فرماندار با تشکل‌های دانشجویایی که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد نمایندگان انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج مطالبات خود را مطرح کردند.

محمدحسین منصوری؛ دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ضمن تبریک روز دانشجو گفت: امتداد نداشتن این گونه جلسات به منزله استفاده دکوری از دانشجو می‌باشد و تشکیل چنین جلساتی برای امتداد مطالبه‌گری دانشجویان و پیگیری آن لازم و ضروری است.

منصوری ادامه داد: آقای فرماندار!! برخی مسئولین استانی حاضر به پاسخگویی نیستند و از شما توقع می‌رود تا در مطالبه‌گری نسبت به چنین مسئولانی، کمک حال تشکل‌های دانشجویی باشید.
حضور کم رنگ مسئولین کشوری در استان یکی از دلایل محروم ماند استان است. استان‌های بسیاری از حضور مسئولین کشوری تامین بودجه مازاد می‌کنند.

آرزو صادق پور؛ دبیر آزاداندیشی انجمن مستقل بیان کرد : ناظر به مسئولیت‌هایی که متوجه فرمانداری و فرماندار می‌شود؛ مسئولیت نظارت عمومی در اجرای قانون شهرداری‌ها را می‌توان اشاره کرد و این مطالبه را داریم که از ظرفیت گردشگری استان استفاده درستی نمی‌شود و بسترهایی چون آبشار استان از نظر بهداشت دچار مشکل است و هم اصلا بستر مناسبی ندارد یا مکانی مثل گلزار شهدای استان هم اصلا وضعیت مناسبی ندارد.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: ناظر به مسئولیت نظارت بر امر تامین خوار و بار و مایحتاج عمومی، نبود و عدم ایجاد بازار میوه و تره بار و جلوگیری عده‌ای برای ایجاد این بستر سوال است.

وی در پایان هم درخواست داشت: این جمع هم‌اندیشی بزرگ‌تر شود و در دانشگاه هم حضور پیدا کنید تا چنین جلساتی با حضور همه دانشجویان برگزار شود.

در ادامه الهه قربانی عنوان کرد؛ با توجه به نقش نظارتی فرمانداری؛ کوچکترین مطالبه یک دانشجو ظاهر شهر یاسوج می‌تواند باشد که شهرداری نسبت به آن بی توجه بوده و هست. از سال ۹۸ تا به الان که بنده دانشجوی دانشگاه این شهر هستم هیچ تغییری ایجاد نشده و همین عدم پیگیری مسئله کوچک و پیش پا افتاده باعث می‌شود که مطالبات برای زیرساخت‌های شهر نسبت به وضعیت رفاهی شهروندان نداشته باشیم. چرا شهرداری انقدر درگیر اختلافات درونی است؟

وی گفت: انتصابات که بدون توجه به شایسته‌سالاری بوده باعث می‌شود مسئولین بد ترین نقش را ایفا کنند و این جایگاه نظارتی شما باعث هیچ تغییری هم نشده.
در ادامه با توجه به صحبت‌های فرماندار قربانی اضافه کرد: نمایندگان مجلس در هیچ کدام از دانشگاه‌ها حضور پیدا نمی‌کند چه علتی دارد؟ چند دعوتنامه بدون پاسخ ارسال شده؟ حضور نمایندگان مردم در مجلس در بین دانشجویان باید برای پاسخگویی حداقل عملکردشان، در زمان گذشته شده از مسئولیتشان باشد نه اینکه دانشجو موضوع از قبل مشخص کند.

در رابطه با سد تنگ سرخ قربانی گفت؛ باید فشار از سمت شما به مسئولان آب منظقه‌ای باشد که پاسخگو سوالات و رفع ابهامات مردم باشند. سایر سدهای دیگر هم بحثش جای خود دارد.

الهه قربانی با بیان انگاره “گیرم پدر تو هست فاضل… از فضل پدر تو را چه حاصل” به مسئله انتصابات قومیتی پرداخت و شایسته سالاری را به عنوان رویکرد لازم و مورد نیاز استان عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *