برگزاری کرسی آزاداندیشی«حجاب» در دانشگاه یاسوج

برگزاری کرسی آزاداندیشی«حجاب» در دانشگاه یاسوج

در ۲۱ آبان۱۴۰۱ کرسی آزاداندیشی «حجاب» به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج با استقبال خوب دانشجویان برگزار شد.
در ابتدای این کرسی آزاداندیشی پاکنیا؛ دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه یاسوج که به عنوان منتقد حجاب در کرسی شرکت کرده بود با بیان اینکه حجاب یک مسئله اختیاری است، گفت: نباید خودمان را گول بزنیم که اکثر مردم دیندار هستند وقتی در دین اسلام ما اصول و فرعیاتی داریم که حجاب جزء هیچکدام نیست.
پاک نیا با اشاره به اینکه ۹۰درصد مردم ایران با حجاب اجباری مخالف هستند و نظر شخصی من این است، خاطرنشان کرد: حجاب اجباری بی‌احترامی به یک زن است زن با توجه به شأن و شخصیت خود پوشش را انتخاب کند.
در ادامه راحله قربانی نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به آیه قران «ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مومن بگو پوشش های خویش را به خود نزدیک کنند.»، گفت: در حوزه حجاب ما ۲۰ و چند نهاد دولتی و حاکمیتی داریم که مسئله حجاب را پیگیری می‌کنند اگر پیگیری حجاب و پوشش را فقط به گشت ارشاد نسبت بدهیم اشتباه است.
وی با بیان اینکه حجاب اجباری نیست، گفت: حجاب یه امر عقیدتی است و در عقیده ابتدا باید عقل مسئله‌ای را قبول کند و بعد دل باید به آن مایل شود و اجبار در حجاب یک تناقص است. در جامعه ما حجاب یک الزام است.
قربانی با بیان اینکه ما قبل از جمهوری اسلامی هم حجاب داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: برخورد قضائی در باب حجاب نتیجه عکس دارد.
در ادامه آقای میرباقری؛ نماینده انجمن اسلامی دانشجویان پرو خط امام(ره) با اشاره به آمارهای موسسه گمان، گفت: ۶۰تا۷۰درصد مردم مخالف حجاب اجباری هستند و چون حجاب اجباری با نظر اکثر مردم همسو نیست باید نمایندگان مجلس این را اصلاح کنند.
او خاطرنشان کرد: گشت‌ارشاد با رفتار نامناسبی با بدحجابان برخورد می‌کنند. در مسئله گشت ارشاد مسئولان شکست خوردند که نمونه آن مهسا امینی است.
وی تصریح کرد: خانم‌های بدحجاب را ما تربیت کردیم در همین جامعه هستند و این نشان از آن دارد که در تربیت آنان کوتاهی شده.
در پایان این کرسی آزاداندیشی جوکار عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج نظرات اعضای حاضر در کرسی را بررسی کرد و به سوالات و شبهات دانشجویان پاسخ داد.
همچنین در این کرسی دانشجویان مختلف نظرات خود را در زمان های محدودی به ترتیب بیان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *