جامانده‌ای از سفر به دانشگاه یاسوج

جامانده‌ای از سفر به دانشگاه یاسوج

نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج به ریاست جمهور

 

جناب آقای سید ابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهوری اسلامی

 سلام علیکم

حضور شما در استان موید این است که دغدغه‌های مردم استان دغدغه‌ی شما نیز است.

به نمایندگی جمعی از فعالان دانشجویی وظیفه دانستیم اهم مطالبات این مردم همیشه  حاضر در صحنه را به شما ارائه کنیم.

 

مکانیسم اصلی  انتخاب استانداران، عملا حاصل جمع بندی نمایندگان شده است، مخاطره‌ای جدی فراروی جمهوری اسلامی در بلند مدت است و عملا تفکیک قوا و استقلال قوا را دچار چالش های جدی خواهد کرد. وظیفه نمایندگان در بحث انتخاب استاندار صرفا ارائه نظرات مشورتی است نه دخالت. به وفور دیده شده حتی بعد از انتخاب استاندار، نمایندگان در انتصابات استانی مداخله و نه صرفا نظر مشورتی دارند.

بحث انتصاب ریاست های دانشگاهی نیز باید فرا جناحی و قبیله‌ای باشد و همانطور که رهبر انقلاب بیان کردند این مسئولیت ها به جوانان انقلابی سپرده شود.

 

با بحران های امنیتی در استان تا کنون متاسفانه برخوردهای امنیتی شده در حالی که ریشه بسیاری از این بحران ها فرهنگی است و عملا کاری در این زمینه انجام نمی‌شود. بسیاری از مجادلات طایفه‌ای در استان به واسطه عدم تدبیر مسئولان و نگاه صرفا امنیتی، ابعاد امنیتی هم پیدا کرده است در حالی که ریشه را باید درمان کرد و آن هم از جنس فرهنگی است؛ باید بستر برای دانشجویان انقلابی و فعالان فرهنگی فراهم شود تا در این زمینه ایفای نقش کنند.

ضرورت تشکیل هیئت اندیشه ورز به عنوان بازوی مشورت فکری استاندار در جهت شناسایی مهم ترین مسائل و مشکلات استان و احصا و اولویت بندی و دسته بندی آنها و ارائه به دولت و استاندار جهت اتخاذ تصمیم های اصولی برای حل مشکلات استان و… پر واضح است.

در بحث انتخابات ها ما همواره بحران داشته ایم. لازم است فکری برای مدیریت صحیح انتخابات به ویژه در فضای استان ما که یک فضای به شدت قومیتی است شود. از بحث مدیریت صندق ها و بحث تعرفه ها، بحث خرید رای و… همه و همه باید به درستی، مدیریت و حل شود.

 

ظرفیت گردشگری استان مغفول مانده است و نیاز است با ورود بخش خصوصی در این زمینه  اشتغال‌زایی شود.

باید سهم استان از پالایشگاه های گچساران مشخص شود.

نابودی جنگل های زاگرس که طی چند سال گذشته شاهد آن بودیم نتیجه بی اعتنایی مسئولان استان است و نیاز است بصورت ویژه به آن توجه شود.

 

نبود زیرساخت های ورزشی فرهنگی به فور دیده می‌شود.

تشکل های دانشجویی در استان های محروم نیاز به توجه ویژه دارند که متاسفانه به محرومیت های این تشکل ها اصلا توجه نمی شود.

 

 

این نامه به دلیل عدم حضور تشکل های دانشجویی در سفر رئیس جمهور به دانشگاه یاسوج با تاخیر به دست ایشان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *