بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج خطاب به نمایندگان و استاندار استان کهگیلویه و بویر احمد

وظیفه استاندار پاسخگویی به سهم خواهی نمایندگان مجلس نیست

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج خطاب به نمایندگان و استاندار استان کهگیلویه و بویر احمد

 

بسم الله الرحمن الرحیم

یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ کُونُواْ قَوَّ مِینَ لِلَّهِ شُهَدَآءِ بِالْقِسْطِ وَلَا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنََانُ قَوْمٍ عَلَى‏ أَلَّا تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى‏ وَ اتَّقُواْ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرُ بِمَا تَعْمَلُونَ‏
کسانى که ایمان آورده ‏اید! همواره براى خدا با تمام وجود قیام کنید و به انصاف و عدالت گواهى دهید و هرگز دشمنى با قومى، شما را به بى ‏عدالتى وادار نکند. به عدالت رفتار کنید که به تقوا نزدیک تر است و از خداوند پروا کنید که همانا خدا به آنچه انجام مى‏ دهید آگاه است.
(سوره مائده/آیه۸)

سال‌هاست که در این استان بحث قومیت‌گرایی مطرح است و همیشه این دانشجویان بودند که انتصابات قومی و قبیله‌ای را محکوم می کردند. پس از روی کار آمدن دولت انقلابی و مجلس انقلابی ما هنوز هم شاهد این انتصابات بی‌رویه و فراوان در استان هستیم؛ در مجلسی که نام انقلابی را با خود یدک می‌کشد نباید حتی یک نماینده در بحث انتصابات استانی مداخله داشته باشد. این مسئله یک مسئله پیچیده‌ای نیست که نمایندگان استان به آن واقف نباشند، بر اساس اصل تفکیک قوای قانون اساسی و بیانات صریح رهبری نمایندگان مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان حق دخالت در انتصابات ادارات نباید داشته باشند.حال آنکه در استان کهگیلویه و بویر احمد نه تنها این مداخله‌ها دیده می‌شود بلکه شاهد ساده‌انگاری این چنین پیشروی‌ها و از حد گذراندن دخالت‌ها در انتصابات از طرف نمایندگان استان هستیم.این مداخله ها و سهم‌خواهی علنی نمایندگان مجلس آورده‌ای جز افزایش فساد در استان رنجش و کدورت مردم، بیماری ادارات و… ندارد.
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج این کنش جمعی از سوی نمایندگان مجلس نسبت به استاندارها و این فشار های ضد انقلاب، ضد فرمایشات رهبری و ضد قانون اساسی را محکوم می‌کند و از نمایندگان مجلس الخصوص نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد که در آن بحران به واسطه فشارهای طایفه‌ی ضریب گرفته است توقع دارد تغییر رویه دهند و به جای سهم‌خواهی و مداخله در انتصابات استانی که به آن‌ها مربوط نیست به وظایف خود در مجلس بپردازند.
همچنین وظیفه‌ی استاندار پاسخگویی به سهم‌خواهی نمایندگان مجلس نیست از استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد خواستاریم ضمن اینکه بازیچه خواسته‌های نمایندگان مجلس نشوند و به جای مغلول ید شدن، در انتصابات اداره‌ها، مجمومه‌ها و… از افراد توانمند، متخصص، پاکدست و دارای روحیه فسادستیزی بهره ببرند تا به اصل شایسته سالاری توجه شود و با ایجاد یک نظام کارآمدِ شایسته سالار در حوزه‌ی خود مکانیزم صحیحی برای کشف گزینه‌های اصلح ایجاد کنند و حریت خود را حفظ کنند.
اگر به مسائل بیان شده توجه نشود انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج عزم خود را در جهت شفاف‌سازی انتصابات و افشاگری آن در استان جزم می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *