ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در اردوی ندای جهاد

حجت الاسلام رستمی مهمان ویژه برنامه‌ی اختتامیه‌ی اردوی ندای جهاد اتحادیه‌ی انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل.
ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ۲۴ بهمن ۹۹ در بین چندی از تمدن سازان دغدغه‌مند بصورت ویدیو کنفرانس قرار گرفت.
ایشان در این دیدار مجازی ضمن تبریک آغاز ماه رجب این ماه را ماه استغفار، بندگی و مهیا شدن برای ماه رمضان دانست و توجه به درک فضایل این ماه عزیز را از دانشجویان خواست و بر انجام اعمال شب های رجب تاکید فرموردند. همچنین ایشان فراز هایی از دعای ابوحمزه ثمالی تلاوت و تفسیر کردند.
در ادامه وی به گام اول انقلاب هم اشاره‌ای داشت و در رابطه با گام دوم انقلاب فرمودند: گام دوم جامعه سازی یک گام بلند و ۴۰ساله که انتهای آن حاکمیت و بروز و ظهور تمدن جدید و نوین اسلامی است. مسئولیت بزرگی که به جوانان سپرده شده با توصیه به امید و حق، مسئولیت تمدن سازی و آماده کردن کشور است و از دانشجویان خواستند خودشان را برای این مسئولیت آماده کنند.

در این گفتگوی شبانه چند سوال از جانب دانشجویان به این شرح مطرح شد:۱.حقیقتا بعد از شهادت حاج قاسم و انتقام سخت ما می‌بینیم پاسخ ضعیف بوده و راضی کننده نبوده و هرچه هم بگذرد گرفتن انتقام سخت تر خواهد شد. ما تنها در بحث سیاسی و نظامی حرفی برای گفتن داشتیم که بعد از این اتفاق این دو مورد هم زیر سوال رفت، علت چیست؟
در این رابطه دو نکته هست:
یکی اینکه تحلیل منصفانه‌ای از آنچه که ما در این ۴۲ سال سمتش رفتیم، یعنی نقطه‌ی امروز و نظام جمهوری اسلامی و رفقا و دوستان منطقه‌ای‌اش این است و نقطه آغازین را سقوط نظام ستم شاهی و آغاز نظام اسلامی در نظر بگیریم. قطعا امروز ایران در سال ۱۳۹۹ ایرانی بسیار مقدر تر از نظر سیاسی، امنیتی، نفوذ منطقه‌ای، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و هم از نظر اجتماعی نسبت به ایران ابتدای انقلاب است. چه بسا ده برابر جایی که قرار داریم می‌توانستیم باشیم و حرکت کنیم، جریان نفاق، جریان خیانت و جریان تنبلی در کنار دشمنی های بیرونی خیلی مانع شده، اما نباید فراموش کنیم که کجا قرار داریم.
وی خاطر نشان کرد:
خسارت از دست رفتن کسی مثل حاج قاسم، خسارت جبران ناپذیری است و پاسخی که باید داده شود و داده می‌شده بسیار بالا تر از زدن یک پایگاه آمریکایی است و البته خود آن هم یک اتفاق بزرگ بوده و ما آن را در حد یک سیلی می‌دانیم، پاسخ جدی اخراج تام آمریکا از منطقه است. اگر قرار باشد آمریکا از منطقه اخراج بشود، عملا سراشیبی سقوط آمریکا شیب تندتری پیدا خواهد کرد.
همچنین ایشان افزودند:
عزیزان دقت کنید آنچه که ما امروز از آن آسیب می‌خوریم لزوما آسیب های ناشی از تحریم ها نیست و به هیچ عنوان هم ناشی از ناکارمدی گفتمان انقلاب اسلامی نیست. بلکه بخش زیادش برمی‌گردد به مدیران بی باور یا بی اراده و تنبل و خدایی ناکرده خائن و وابسته، اما بخش جدی بار روی دوش شما عزیزان است.

۲.شما در این مدت که این مسئولیت را داشتید برای فضای تشکیلاتی و فرهنگی دانشگاه چه‌کاری انجام دادید؟ ما به عنوان یک مسئول جوان از شما توقع بیشتری داریم.
قطعا بنده نواقص و کاستی هایی دارم که هم خودم باید حلش کنم و هم شما عزیزان دعا بفرمایید خداوند توفیق بدهد. من اولا عرض کنم که اگر نهاد فضا و فرصتی داشته باشد برای ارائه گزارش و فعالیت هایی که داشته است، هم در سطح ستادی و آموزش عالی و هم در سطح دانشگاه ها کارنامه، کارنامه‌ی قابل دفاعی است. دوستانی که در مجموعه‌ی فضای دانشگاهی در حال فعالیت هستند از بهترین روحانیت فعال در بخش های مختلف کشور هستند و افتخار می کنیم به وجودشان. نمی‌شود گفت نقصی در کارهایشان نبوده، البته می‌توانست کارهایشان بهتر هم باشد.
همچنین ایشان در ادامه به چند نکته اشاره کردند:
دوستان مدنظر داشته باشند، قطعا مسئولیت یک مسئول نهاد علاوه بر پیگیری و مطالبه به حق انقلاب و جریان های انقلابی مشاوره و کمک کردن به مدیران دانشگاه است. طبیعتا وقتی وارد این جایگاه شوند مدل اجرایی کار و حرکتاشان و مسئولیت هایشان با یک جوان آرمانگرای انقلابی که فاقد این مسئولیت های مدیریتی است متفاوت خواهد بود.
نکته‌ی بعدی؛ بخش فعالیت ها در حوزه اصلاح برنامه و مقررات، شیوه نظارت بر همکاران در دفاتر، تعیین مسئولیت های جدید، شیوه جریان پذیرش ایده ها در شورای راهبردی، مجموعه شورا های جدیدی که برای تغییر شکل آموزش تحت مدیریت جدید فضای مجازی به وجود آمدند و بحث آموزش مجازی، مجموعه هایی از فعالیت ها که در تعطیلی دانشگاه ها اتفاق افتاده، بخش هایی است که اگر فرصت باشد می‌توان به آن پرداخت. اما قطعا تذکرات و یادآوری ها و بیان مطالبات شما کمک می‌کند به ما که ان شاءالله بتوانیم بهتر عمل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *