نجابت در بین دانشجویان

حضور نماینده‌ی مردم محترم شیراز در مجلس دوازدهم؛ در ویژه برنامه‌ی اردوی ندای جهاد اتحادیه‌ی انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل.
روح الله نجابت دربین تعدادی از دانشجویان انقلابی جنوب کشور در برنامه‌ی ندای جهاد که به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد ضمن تبریک ۲۲بهمن ماه صحبت های خود را با درخواست طرح سوال از جانب شرکت کنندگان آغاز کرد.
در این جلسه که با رعایت کامل پرتکل های بهداشتی برگزار شد اولین سوال را یکی از دانشجویان در رابطه با شفافت به این شرح مطرح کرد:
۱.درصورتی که افراد مجلس در سخنان خود شفافیت داشته باشند چه آسیب ها و عواقبی خواهد داشت؟
یکی از آسیب ها دشمن تراشی است. از دیگر آسیب‌ها تحت فشار قرار گرفتن فردی که می‌خواهد صدای رسای مردم باشد.
سوال دوم هم از همان قسمت سالن مطرح شد
۲.چرا ساختار اداری نظام جمهوری اسلامی ساختار کار آمدی ندارد؟
و اما پاسخ ایشان: اگر فکر می‌کنید این ساختار اداری نظام جمهوری اسلامی و اصلاح آن مربوط به مجلس و قانون گزاری آن است بنده عرض می‌کنم هشتاد درصد این کار آمدی مربوط به دولت است و کار مجلس پیدا کردن اولویت ها و رفتن به دنبال آن است.
ایشان در تکیمل پاسخ این سوال عنوان کردند: بخش عمده‌ی مشکلات دولت فعلی از کارگزار است نه از ساختار آن، برای اصلاح در ابتدا باید کارگزاران اصلاح شود.

دراین گفت و گوی دوستانه و صمیمی سوالات زیادی مطرح شد از جمله:
۳. برای وضعیت معیشت مردم در این شرایط چه چیزی درنظر گرفته‌اید؟
وظیفه‌ی مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است، برای این مسائل مجلس فقط می‌تواند قوانین خوبی وضع کند و بر اجرای آن نظارت کند.

۴.آیا نمایندگان مجلس انقلابی هستند یا نه؟
مجلس انقلابی هست و نمایندگان آن نیز انقلابی هستند اما متحد نیستند. اشکال این مجلس نگاه های مختلف نمایندگان است که اتحاد ندارند تا همه‌ی نظر ها را کنار هم بچینند و بعد با هم به یک نگاه واحد برسند.

اینبار صدای سوال از گوشه ‌ی دیگر سالن بلند شد
۵. چرا برای فارغ التحصیلان دانشگاها مطابق با رشته‌ی آنها کار نیست؟
بخش عمده‌ای از این مشکل به وضع اقتصادی نامناسب این دولت بر می‌گردد، دانشجو باید مطابق با علاقه‌اش رشته‌اش را انتخاب کند تا به مشکل بر نخورد، باید بر حسب نیاز مملکت برای احداث دانشگاه اقدام کرد؛ مثلا تعداد دانشگاه هایی که رشته‌ی حقوق دارند زیاد است آیا ما به این همه حقوق دان در ایران نیازمندیم؟

۶. متولی بحث فیلترینگ چه کسی است؟ ما در یک سیرک ۸۰ میلیونی هستیم که تمام مسئولین در توییتر هستند از جمله شما از اون طرف فیلتر هست که مردم وارد نشوند.
ایشان در خصوص فیلترینگ فرمودند: اصل فیلترینگ غلط نیست بلکه لازم است هر جامعه‌ای متناسب با نظام اندیشه‌ای خود فیلترینگ را دنبال کند، فیلتر شدن به معنای غیرقانونی شدن یک برنامه نیست، مرجع فیلتر کننده اعلام می‌کند که بعضی محتوا‌هایی که در این شبکه هست مناسب نیست، اما باید همان چیزی که لازم هست فیلتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *