یادداشت ارسالی دانشجوی دانشگاه یاسوج حول درختکاری این روزها در دانشگاه

نیت خوب، محاسبه غلط!

یادداشت ارسالی دانشجوی دانشگاه یاسوج حول درختکاری این روزها در دانشگاه

پیامبر اکرم (ص) یکی از علائم آخر الزمان را چنین می داند:« در آخر الزمان درختان بی ثمر می‌شوند، زمستان از بهار قابل تشخیص نخواهد بود و رویش گیاهان با وجود باران‌ها بسیار کم است.»

چرا تا زمانی که می‌توانیم از درختان و گیاهان بومی در دانشگاه استفاده کنیم، کاشت گیاهان غیر بومی را ترویج می‌دهیم؟ گیاهان بومی هم زیبایی و هم فواید زیادی برای دانشگاه خواهند داشت. اخیرا در بحبوحه بارش‌های سنگین برف، شکسته شدن شاخه‌های درختان غیر بومی در سطح دانشگاه به وفور دیده شده که علاوه بر کاستن زیبایی دانشگاه، توان زیادی از مسئولین اجرایی برای جبران شکستگی‌ها را طلب می‌کند.
درختان کاجی که فرقشان از وسط باز شده است نشان از محاسبه غلط مسئولین اسبق دانشگاه دارد و جای تعجب دارد، با وجود آگاهی مسئولین فعلی از این مسئله، به مناسبت روز درختکاری، دوباره درختان کاج انتخاب اول مجموعه فرهنگی دانشگاه بوده! که باز هم نشان از محاسبه غلط در این امر می‌دهد.(البته درختان کاج سرسبز و خوش عکس تر هستند! ) کما این که در همان لحظه شاهد کاشت درختان هلو و زردآلو در فضای سبز رو به روی دانشکده منابع طبیعی بودیم که این پروژه توسط کارکنان خدوم فضای سبز دانشگاه و امور عمومی دانشکده فنی و مهندسی در دست اجرا بود.
در پایان این متن، امیدواریم که دیگر شاهد این گونه محاسبات غلط در دانشگاه یاسوج نباشیم و به مانند کارهای مثبتی که تا کنون توسط مسئولین و دانشجویان فعال و خلاق دانشگاه صورت گرفته است، تاثیری مثبتی در ارتقای هرچه بیشتر دانشگاه دولتی یاسوج داشته باشیم.

نویسنده: ناشناس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *