مطالبه شفافیت از آقای روشنفکر

مطالبه شفافیت از جناب آقای روشنفکر نماینده بویر احمد

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر روشنفکر
نماینده محترم مردم شریف بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با احترام و عرض تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، همانگونه که مستحضرید “طرح شفافیت آرای نمایندگان” از جمله اولین طرح هایی بود که در صحن علنی مجلس کلید خورد. اما جای تعجب و تاسف دارد که مجلسی که اکنون به دومین سال فعالیت خود نزدیک می شود، شعار انتخاباتی خود را فراموش کرده اند و همچنان تکلیف این طرح مشخص نشده و این خود نشان دهنده این است که نمایندگان محترم حتی در نظر خود نسبت به این طرح هنوز شفاف نیستند.

نمایندگان استان کهگیلویه و بویر احمد با امضای نامه ای که به رییس محترم مجلس زده شد، نشان دادند که خود از پیشتازان اجرای داوطلبانه شفافیت آرا می باشند، لذا ما انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل ضمن عرض تشکر از جنابعالی صراحتا از شما درخواست داریم:

یک) در راستای تسریع روند تصویب این طرح در مجلس تلاش خود را مضاعف نمایید.

دو) موضع خود را در ارتباط با دامنه، حد و حدود مدنظر خویش، موارد و بندهای طرح شفافیت صریحا اعلام نمایید.

سه) در وهله اول اموال و درآمد خود و سپس بودجه نهادهای ذیربط را اعلام نمایید.

چهار) چند وقتی است سر و صدای انتصابات فامیلی و قومیتی نمایندگان شنیده می شود و این خلاف قانون و اصول استخدامی است. لذا در عملکرد خود نسبت به این مورد شفاف بوده و از دخالت در انتصابات استانی دوری کنید.

پنج) طبق بررسی‌ها مشخص شده است که طرح مد نظر کمیسیون تنظیم آیین نامه و مقررات در خصوص شفافیت در مجلس شورای اسلامی نقایصی دارد که بر خود لازم می دانیم توجه شما را نسبت به این موارد جلب کنیم.
از این رو از شما دعوت می‌کنیم تا با حضور در جمع دانشجویان، نسبت به سوالات و ابهامات موجود پاسخگو باشید.

امید است شما نماینده گرانقدر موارد بالا را در نظر داشته باشید تا هر چه زودتر گره این کار باز شود و در نهایت این حرکت مهم و بزرگ به دست مجلسی که خود را انقلابی می داند محقق شود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

➖انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
➖انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *