معرفی کتاب کشتی پهلو گرفته

بنام خالق یاس کبود
اشک هایم را پاک می کنم و دوباره می‌خوانم، دوباره؛ چند باره، جمله به اتمام می‌رسد و باز نقطه سر خطِ قبل.هر چه می خوانم سوز کلمات را بیشتر درک می کنم. نمی‌دانستم می توانم در کوچه های نفرین شده ی مدینه هم قدم بزنم! نمی دانستم می‌توانم در مسجد النبی، خودم را ببینم و اشک بریزم بر مظلومیت بی انتهای دخت پیمبر؛ من، طاقت و تحمل شب وداع زهرا(س) با علی(ع) را نداشتم؛ طاقت گریه ها و ضجه‌های فرزندان بانوی دو عالم را نداشتم؛ زمین و زمان کمر خم کرده از این غم و چه زیبا بیان کرده کتاب « کشتی پهلو گرفته ». آه از کلمات که اعجاز می کنند، که می‌سوزانند. اما چه کنم آنقدر سوختن با کلمات زیباست که عاشقانه می خوانی تا خاکستر شوی.
قلم ها قاصرند از توصیف ویژگی ها و وجود ام ابیها، و چه زیرکانه نوشته « سید مهدی شجاعی » در توصیف روح بلند حضرت زهرای مرضیه به زبان ۱۰ شخص؛ از زبان راستگوترین شخص عالم، از روز سرشتن انسان تا برانگیختنش، حضرت محمد(ص). از زبان مجنون ترین معشوقه خدا، حیدر کرار. از زبان مادر، ام کلثوم، فضه، اسماء و حتی آسمان. اما شنیدنی تر بیان صبر فاطمه زهرا (س) از زبان اسوه صبر، حضرت زینب کبری، و نشان دادن الگوی صبر است. شنیدنی تر بیان غربت زهرا (س) از زبان غریب ترین کریم دنیاست. دیگر نمی نویسم از بیان گریه های حسین و …. آه از عاشورایی که ابتدایش کوچه مدینه بود. و غمی که ابتدایش اشک های زهرا (س) است و انتهایش… نه این غم انتها ندارد و وای بر غم فاطمیه
“روزگار غریبی است دخترم! این چه دنیایی است که دختر رسول خدا را در خویش تاب نمی آورند؟ این چه روزگاری است که “راز آفرینش زن” را در خود تحمل نمی‌کند؟ این چه عالمی است که دردانه خدا را از خویش می راند؟ روزگار غریبیست دخترم. دنیا از آن غریب تر. آنجا جای تو نیست، دنیا هرگز جای تو نبوده است. بیا دخترم، بیا، تو از آغاز هم دنیای نبودی. تو از بهشت آمده بودی، از بهشت آمده بودی.”

یادداشت:الهه قربانی
کتاب:کشتی پهلو گرفته
نویسنده:سید مهدی شجاعی
تعداد صفحات: ۵٣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *